პროექტის გეგმა

 

პროექტის სათაური: „ბუნების მცველები“

პროექტის იდეა:  კადეტების დაინტერესება გეოგრაფიით. გარემოსდაცვითი საკითხებით.

პროექტის აქტუალობა მიზნები:

მდგრადი განვითარების მიზნებიდან (მე-15 მიზანი) გამომდინარე ერთ-ერთ მთავარ პრობლემას ბუნებრივი რესურსების გონივრული გამოყენება წარმოადგენს. საუკუნეების განმავლობაში ადამიანები აჩანაგებდნენ ბუნებას, რამაც ძალიან დააზარალა გარემო, ეს განსაკუთრებით მე-19 საუკუნიდან ინდუსტრიალიზაციის ეპოქის შემდგომ. დაიწყო ინდუსტრიალიზაციის ზრდა, რაც დიდი ბრიტანეთიდან მთელ ევროპას მოედო. მიუხედავად ინდუსტრიალიზაციის დადებითი გავლენისა მან საკმაოდ დიდი ეკოლოგიური პრობლემები გამოიწვია. 

პრობლემები მთელი სიდიადით გამოიკვეთა 21-ე საუკუნეში-გლობალიზაციის პერიოდში. განვითარებული სამყაროს განვითარებამ თითქმის პიკს მიაღწია. ამან თავის მხრივ მთელი რიგი პრობლემები გამოიწვია, სადაც გამოიკვეთა:

Ø  ნიადაგის დაბინძურება

Ø  ატმოსფეროს დაბინძურება

Ø  წყლის დაბინძურება

Ø  ეკოსისტემების დაბინძურებით გამოწვეული ჯანმრთელობის პრობლემები

Ø  ფლორისა და ფაუნის გადაშენების საფრთხე.                       

     სწორედ ამიტომ ცივილიზებულმა სამყარომ საფრთხის თავიდან ასაცილებლად შეიმუშავა მდგრადი განვითარების 17 პრინციპი, რომელიც მიმართულია მდგრადი მომავლის მისაღწევად.

     მდგრადი განვითარების მიზნების მისაღწევად   აუცილებელია,

                                        ბავშვებს ცენტრალური ადგილი ეკავოთ 

სახელმწიფოს სტრატეგიასა და სამოქმედო გეგმაში.  

 სწორედ ამიტომ გეოგრაფიის, ისტორიისა და ქიმიის მასწავლებლებმა ჩვენს კადეტებთან ერთად საფუძველი ჩავუყარეთ ისეთ გრძელვადიან პროექტს, როგორიცაა „ბუნების მცველები“

პროექტის მიზნები:

ü  მდგრადი განვითარების არსის გაგება და გაცნობიერება;

ü  გაანალიზება, იმისა, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ჯანსაღი ეკოსისტემა დედამიწაზე სიცოცხლის არსებობისათვის;

ü  ინდუსტრიალიზაციის SWOT ანალიზი;

ü  მოსწავლეებში მაღალი სააზროვნო უნარების განვითარება;

ü  პრეზენტაციების მომზადება და ბლოგის შექმნა;

ü  ბუნებაში გასვლითი ღონისძიებები (ხის დარგვა, ბუნების დასუფთავება ნარჩენებისგან)

ü  პრობლემის ასახვა მოსწავლეთა ნამუშევრებში

სტ.XI.2.       ა     ესბის იკი ურთგას აალ.

გი ალაჩნოა, თუ სწ:

·   რჩს   -თ   ეპქას   ა   მსლოს   ტელოგრი   ბისა   მიკი გავითარ ურთგა;

·   რჩ - ახმწიფოს მსლობს, თუ რა გაენას ახენ ამ მიკურ ნე, რო მი იტორაზე ა.

 

ქიმ.X.12. მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური ელემენტების  და მათი  ნაერთების დახასიათება, მათი მნიშვნელობის შესახებ მსჯელობა

·         ახასიათებს ელემენტებსა და მათ მნიშვნელოვან ნაერთებს;

·         აკავშირებს ელემენტების ფიზიკურ და მნიშვნელოვან ქიმიურ თვისებებს  მათ გამოყენებასთან;

 

ო.XI.3. ა   ნეივ ოგლი ხაათ გლოალ

რო მსლოა.

გი ალაჩოა, თუ სწ:

· ააალ მი აქმიბი ედეად აროქ გაემაცვით გლოალ რო ისტორული  ულან  ;  ოთქარაუათი ლო გავითაბი ;

· რაფლი აშუაბი გაბი ალ ტმრო, რორო,ათ შომსოფლ ნეს, პეროს როს ათვისბი ართბს;

· რჩ როლი ენტი ათვისთან ულ გლოალრო, მსლომი აფრთხო ათვისაზე დე გაოხაურლი ორმით;

 

მონაწილეთა ასაკი/კლასები:    კლასები:   მე-10  და მე - 11          ასაკი: 15 –17 .

ვადები/ხანგრძლივობა: 2022 წლის ოქტომბერ-დეკემბერი

პროექტის ამოცანები: მოხდება დაინტერესებული მოსწავლეების შერჩევა, განსახილველი თემატიკის გაცნობა, სამუშაოს დანაწილება, ინფორმაციის მოძიება, დახარისხება და მზადება პრეზენტაციისათვის. გასვლითი ღონისძიების დაგეგმვა.

პროექტის განსახორციელებლად საჭირო რესურსები: კომპიუტერი, სმარტდაფა, ინტერნეტი, ხის ნერგები, ტელეფონი/ფოტოაპარატი,პოლიეთილენის პარკები ნარჩენების ჩასაყრელად.

პროექტის შედეგები:

ü  მოსწავლეები გაეცნენ მდგრადი განვითარების არსს;

ü  გაანალიზეს, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ჯანსაღი ეკოსისტემა დედამიწაზე სიცოცხლის არსებობისათვის;

ü  გააკეთეს ინდუსტრიალიზაციის SWOT ანალიზი;

ü  მოსწავლეებს განუვითარდათ მაღალი სააზროვნო უნარები;

ü  შეიქმნა ბლოგი

ü   მომზადდა პრეზენტაცია შემდეგ თემებზე:

ჟანგბადის მოგზაურობა ადამიანის ორგანიზმში

ü  განხორციელდა ბუნებაში გასვლითი ღონისძიებები (ხის დარგვა, ბუნების დასუფთავება ნარჩენებისგან)

ü  მოსწავლეებმა დახატეს თავიანთი შთაბეჭდილებები აღნიშნულ თემატიკაზე.

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

მთავარი გვერდი

  დღეს, როცა ადამიანი ბუნებრივ რესურსებს (მათ შორის ტყეს) უმოწყალოდ ანადგურებს და მხოლოდ საკუთარი სურვილების ასრულებით შემოიფარგლება, იშვიათ...